energeia-f

Γιατί συχνά νοιώθω ότι δεν έχω ενέργεια;

Υπάρχουν κάποιες κακές διατροφικές συνήθειες οι οποίες αδειάζουν τις «μπαταρίες» του οργανισμού. Έτσι, αισθανόμαστε ατονία και κούραση. Δεν είναι απαραίτητο η ατονία να οφείλετε σε κάποιο πρόβλημα υγείας.

Κάντε στον εαυτό σας τις εξής ερωτήσεις:

Τρώτε πρωινό; Όταν ξυπνάτε το πρωί, σώμα και εγκέφαλος, έχουν μείνει για ώρες  χωρίς «καύσιμα».  Αν και τα περισσότερα κύτταρα αποθηκεύουν ενέργεια, τα κύτταρα του εγκεφάλου χρειάζονται διαρκώς υδατάνθρακες για να λειτουργούν σωστά.  Και κάτι σημαντικό για όσους επιδιώκουν να χάσουν κιλά, παραλείποντας γεύματα: όσο  συχνότερα παραλείπουμε  γεύματα, τόσο επιβραδύνεται ο μεταβολισμός μας.

Μήπως καταναλώνετε μεγάλες μερίδες; Όσο μεγαλύτερο είναι το γεύμα μας, τόσο μεγαλύτερα αποθέματα ενέργειας χρειάζεται ο οργανισμός για να το χωνέψει. Έτσι, το στομάχι γεμίζει με αίμα, στερώντας από το υπόλοιπο σώμα οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Με  μικρότερα, τακτικά γεύματα, το πεπτικό σύστημα λειτουργεί σωστά και τα επίπεδα ενέργειάς μένουν σταθερά.

Λατρεύετε τα σνακ; Μπισκότα, γλυκά ή αλμυρά, περιέχουν επεξεργασμένους  υδατάνθρακες που διασπώνται άμεσα. Έτσι όμως,  προσφέρουν μια δυνατή αλλά σύντομη έκρηξη ενέργειας, που μας αφήνει πιο κουρασμένους απ’ όσο είμασταν πριν τα καταναλώσουμε. Κατ’ αντίστοιχο τρόπο λειτουργεί και η ζάχαρη. Στον αντίποδα, φυτικές ίνες, πρωτεΐνη και μονοακόρεστα λιπαρά,  μεταβολίζονται με βραδύτερο ρυθμό. Πείτε ναι λοιπόν, σε ξηρούς καρπούς,  φρούτα και γιαούρτι.