κιρσοί, άσκηση, πόδια, ορθοστασία, κυκλοφορία του αίματος

Η άσκηση, το περπάτημα, το ποδήλατο, σε γενικές γραμμές κάθε  μορφή γυμναστικής, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος στα πόδια και κάνει καλό στους κιρσούς.

Για να αποφύγετε την εμφάνιση τους, ή για να βελτιώσετε την κατάσταση, αποφεύγετε  την πολύωρη ορθοστασία ή την καθιστική εργασία, μειώστε το σωματικό βάρος σας – άρα και την πίεση στα κάτω άκρα- αποφύγετε την άμεση έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία ενώ οι γυναίκες, καλό είναι να μη φορούν παπούτσια με ψηλά τακούνια.  Ακόμη κι αν οι κιρσοί δεν είναι εκτεταμένοι, χρησιμοποιείστε ελαστικές κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης

Τα φυσικά προϊόντα που ενισχύουν την καλή κυκλοφορία του αίματος και μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση είναι:

Ελαιόλαδο.  Αναμείξτε ίσες ποσότητες ελαιόλαδου και ελαίου βιταμίνης Ε και, ελαφρώς, ζεστάνετέ το. Κάντε μασάζ στους κιρσούς με το μείγμα για αρκετά λεπτά, δυο φορές τη μέρα για έναν έως δύο μήνες.

Μηλόξιδο. Κατάλληλο  για απαλό μασάζ στην περιοχή, είτε ως διάλυμα. Δύο κουταλάκια σε ένα ποτήρι νερό.

Πιπέρι καγιέν. Πηγή βιταμίνης C και βιοφλαβονοειδών.

Σκόρδο. Διασπά τις τοξίνες των αιμοφόρων αγγείων.

Μαϊντανός.  Περιέχει ρουτίνη, που ενδυναμώνει τα τριχοειδή αγγεία.

Αμπελόφυλλα. Πλούσια σε φλαβονοειδή, με αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και ομοιοστατικές ιδιότητες που βοηθούν στην αντιμετώπιση των κιρσών.