Τροφές…. σύμμαχοι του καλού σεξ

Οι ξηροί καρποί με κέλυφος αλλά και μία ομάδα ακόμη τροφών όχι μόνο αυξάνουν τη λίμπιντο αλλά συμβάλουν και στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας.

Η νεότερη μελέτη Ισπανών ερευνητών για τη συμβολή των καρπών στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας, έρχεται να προσθέσει τα ευρήματά της σε προηγούμενη μελέτη η οποία είχε δείξει ότι η καθημερινή κατανάλωση ξηρών καρπών επιδρά θετικά στην ποιότητα των σπερματοζωαρίων. Η ομάδα ανδρών που συμμετείχε στην Ισπανική έρευνα κατανάλωνε καθημερινά δύο χούφτες ξηρούς καρπούς με κέλυφος (αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια).

Στους ενήλικες, την ομαλή λειτουργία των αναπαραγωγικών οργάνων καθορίζουν εν πολλοίς τα ανδρογόνα (για τους άνδρες) και τα οιστρογόνα  (για τις γυναίκες). Οι ενδοκρινείς αδένες και οι ορμόνες που εκκρίνουν, ελέγχουν σε σημαντικό βαθμό τη σεξουαλική λειτουργία και ενισχύονται στο έργο τους, σχεδόν από το σύνολο των βιταμινών του συμπλέγματος Β αλλά και από τις  βιταμίνες A, C και Ε: οι τελευταίες συνεργάζονται στενά με την τεστοστερόνη.

Σημαντικός είναι και ο ρόλος των νευροδιαβιβαστών, χημικές ουσίες που μεταφέρουν τα μηνύματα- και τα σεξουαλικά- από και προς τον εγκέφαλο. Κυριότεροι νευροδιαβιβαστές είναι η ακετυλοχολίνη (συμβάλει στον έλεγχο της ροής του αίματος στα γεννητικά όργανα) η νορεπινεφρίνη(σχετίζεται με τη σεξουαλική ορμή) και η ντοπαμίνη (ενεργοποιεί τη σεξουαλική επιθυμία). Οι πρωτεϊνούχες τροφές παρέχουν στους νευροδιαβιβαστές τα απαραίτητα δομικά στοιχεία ενώ προστατευτικά λειτουργούν βιταμίνη C,  μαγνήσιο και σελήνιο. Άρα λοιπόν, αντιλαμβανόμαστε πόσο καθοριστικά λειτουργεί η διατροφή μας στη σεξουαλική λειτουργία.

Ποιες τροφές να επιλέξω;

Θαλασσινά. Ιδιαίτερα τα οστρακοειδή καθώς περιέχουν σίδηρο και ψευδάργυρο, οποίος είναι σημαντικότατος για την τεστοστερόνη και επηρεάζει την ποιότητα και την ποσότητα του σπέρματος.  Αποτελούν και πολύ καλή πηγή βιταμίνης Β3. Επιπλέον, τα ωμά στρείδια περιέχουν ντοπαμίνη. Η ανεπάρκεια ψευδαργύρου ενοχοποιείται για τη σεξουαλική δυσλειτουργία ή και την ανικανότητα.

Μαύρη σοκολάτα Περιέχει φαινυλαιθυλαμίνη και αλκαλοειδή. Η πρώτη είναι μια χημική ουσία που προκαλεί ευωχία και αυξάνει την ερωτική επιθυμία ενώ τα αλκαλοειδή αυξάνουν την ενέργεια και βελτιώνουν τη σεξουαλική αντοχή. Βοηθά επίσης στην παραγωγή οξειδίου του αζώτου που βοηθά στη στύση.

Τζίντζερ. Τονώνει τη ροή του αίματος και αυξάνει την ευαισθησία των ερωτογενών ζωνών.

Μέλι. Ολούσια πηγή φρουκτόζης, τροφοδοτεί τον οργανισμό με ενέργεια.

Κουκουναρόσποροι. Πλούσιοι σε πρωτεΐνη, η οποία εκτοξεύει τα επίπεδα ορμονών.

Αλόη. Ο χυμός της βοηθά να ισορροπήσουν οι ορμόνες και απογειώνει τη λίμπιντο.

Φράουλες και βατόμουρα. Σημαντικές πηγές βιταμίνης C, με υψηλό ποσοστό ψευδάργυρου στους σπόρους τους.

Καρπούζι.  Ενυδατώνει τον  οργανισμό ενώ το λυκοπένιό του, χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος. Και η κιτρουλίνη του βοηθάει στη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων.

Αβοκάντο. Το φολικό του οξύ βοηθά στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών. Πλούσιο σε βιταμίνες Β6 και Ε ενισχύει την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος και των νευροδιαβιβαστών.

Πιπεριές τσίλι. Η καψαϊκίνη τους  απελευθερώνει αδρεναλίνη, που κινητοποιεί τον οργανισμό.

Μπανάνες. Πλούσιες σε κάλιο, που συμβάλει στην καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος. Πολύ καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β και βρομαλεΐνης, σημαντικό ένζυμο για τη σεξουαλική υγεία των ανδρών.

Σύκα.  Πλούσια σε αμινοξέα και με υψηλά επίπεδα ντοπαμίνης.

Ρόδι. Περιέχει τις πολύτιμες πολυφαινόλες, οι οποίες όχι μόνο μειώνουν τον κίνδυνο υψηλής πίεσης του αίματος, καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου αλλά χαλαρώνουν τα αιμοφόρα αγγεία.  Είναι δε πλούσιο σε  φλαβόνες – σημαντικές για τη στύση- και βιταμίνη C.

Σκόρδο.  Περιέχει αλλικίνη, χημική ένωση που αυξάνει τη ροή του αίματος στα γεννητικά όργανα και λειτουργεί ενισχυτικά  στη στύση.

Σπανάκι. Ισχυρή πηγή μαγνησίου, το οποίο συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και άρα αυξάνει την ερωτική διέγερση.

Πράσινα λαχανικά. Μπρόκολο, λάχανο και μαρούλι, είναι καλές πηγές φυλλικού οξέος.

Αυγά.  Πλούσια σε βιταμίνες Β6 και Β5.

Πράσινο Τσάι. Με αντιοξειδωτική κατεχίνη η οποία βελτιώνει  τη ροή του αίματος σε όλο το σώμα και ενισχύει τη σεξουαλική δύναμη.

Ελαιόλαδο. Τα μονοακόρεστα λιπαρά του, βοηθούν ν’ απαλλαγούμε από την κακή χοληστερόλη. Να επιλέγετε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.